עבודת גמר (פרוייקט ) יעוץ חנוכי

עבודת גמר (פרוייקט)  יעוץ חנוכי  בנושא דחייה חברתית בגיל הצעיר , נכתבה על ידי אקדליסט , ויכולה לשמש כעזר רב בכתיבת עבודה סמינריונית או עבודת גמר ( תואר שני ) ביעוץ חינוכי. העבודה מפורסמת חלקית. הפרוייקט מתמקד בגיל הגן והכיתות הנמוכות של בית-הספר היסודי.

שאלת המחקר : מהן הדרכים להתמודדות עם דחייה חברתית של ילדים בגיל הצעיר?

מתוך ההקדמה לעבודה , הנמצאת בסמינולוג , מאגר החברה לכתיבת עבודות .

הקדמה

דחייה הינה תגובה אנושית המוצאת את ביטויה בכל מערכות היחסים בין בני-אדם, בכל הגילים, ואינה
יוצאת-דופן גם בגילאים הצעירים. אין כמעט ילד שלא חווה דחייה חברתית ברמה כזו או אחרת,, בשנותיו
הראשונות במסגרת החינוכית. ההבדל הוא בעוצמת הדחייה, משך הזמן שלה והיכולת שלוו להתמודד איתה.
קיימת הבחנה בין ילדים תקינים חברתית, הנקלעים מעת לעת למצבים של דחייה חברתית קצרתת מועד, ולרוב
יוצאים ממנה ללא משקעים או טראומות נפשיות – לבין ילדים דחויים כרונית, שעלולים לשלם עלל כך מחיר
כבד בטווח המיידי )נשירה מבית-הספר(, הבינוני )הידרדרות לעבריינות, לשוטטות, הסתפחותת לחבורות רחוב(והארוך )תחושת ייאוש, פגיעה בדימוי העצמי, בדידות, הפרעות רגשיות קשות, קשיים ביצירת קשרים
חברתיים ועוד(.
גילויים של דחייה חברתית המתרחשים בין כותלי המוסד החינוכי חייבים להיות מטופלים ללאא דיחוי על-ידי
הגורם המוסמך )גננת, מורה(. זאת, משום שבמקרים רבים ילד החווה דחייה חברתית – בעיקרר קולקטיבית –
אינו מסוגל להתמודד איתה בכוחות עצמו.
שאלת המחקר דנה בדרכים להתמודדות עם דחייה חברתית של ילדים בגיל הצעיר. מערכתת החינוך מודעת
להיקף התופעה ולהשלכותיה, אם לא תטופל בעודה באיבה, ולכן מציידת את המורים בכליםם להתמודדות עם
חרם כיתתי, הן ברמה הפרטנית והן ברמה הכיתתית.
בעבודה זו אסקור את דרכי ההתמודדות עם התופעה החברתית הקשה, על היבטיה השוניםם ודרגות העוצמה
שלה. קיימות מספר רמות טיפול, והראשונה בהן היא הקניית ידע כללי לתלמידים על ההשלכותת השליליות של
דחייה וחרם חברתי. במסגרת זו יש חשיבות רבה לנושא אקלים הכיתה.
הרמה השנייה מיועדת לטיפול ב'קבוצות סיכון', כגון עולים חדשים, ילדים להורים גרושים, ילדיםם הסובלים
מלקות למידה, נכים וכדומה – כולם מועמדים 'טבעיים' לדחייה חברתית.
ברמה השלישית נמצאים אותם ילדים דחויים כרונית, שמה שלא יעשו – לא יצליחו לבטל אתת החרם החברתי
שהוטל עליהם.
ילד דחוי חברתית נושא עימו את המטען הרגשי הכבד גם אחרי שעות הלימודים. בהקשר זה אבחןן את
ההתמודדות ההורית עם הדחייה החברתית אותה חווה ילדם – ומדובר בנושא סבוך ומורכב,, ששורשיו באיכות
ההתקשרות הראשונית ביניהם בגיל הרך.

בהמשך העבודה המעולה הזו של אקדליסט תוכלו למצוא את סקירת הספרות המלאה , הפרק המחקרי המכיל ניתוח ראיונות וגם ניתוח סטטיסטי  של השאלונים שהופצו.

בהצלחה!

מודעות פרסומת

3 תגובות בנושא “עבודת גמר (פרוייקט ) יעוץ חנוכי

הוסיפו את שלכם

  1. היי,
    אני מעוניין בקניית עבודות (בתחום אחד או שניים)
    איזה עוד עבודות יש לכם במאגר? והאם כולן מפורסמות באופן חלקי?

    אהבתי

      1. תודה רבה
        נכנסתי לקישור

        חיפשתי בכמה אתרים של כתיבת עבודות לסטודנטים, לא היה שם מבחר. יש לכם מבחר יפה. אסתכל ואראה.

        תודה ושבוע טוב

        אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

אחסון ב-WordPress.com. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

%d בלוגרים אהבו את זה: